Konfliktus TTS Liga – BattleReport 1

Zajlik a Konfliktus Liga, mely eredményeit a Tabletop.to-n itt lehet nyomon követni. A bevezető írásakor legalábbis a 3. forduló zajlik éppen a 8-ból, majd a Legjobb 4 játékos kieséses rendszerben küzd meg a Bajnoki címért.

Az első 3 mérkőzésemről fogok beszámolni.

Célok

Tabletop Simulatorral az eddigi gyakorlatom “elégséges”, néha még VASSAL-os kombinációval próbálok lépni és kicsit keverem a kettőt, ha hirtelen akarok valamit tenni, és a 3D-re se áll rá annyira a szemem, hogy pontosan hova érkezek. Kifejezetten nagy hátrányom nincsen a felületen, pár ember persze tapasztaltabb nálam. De páran még kevesebbet játszottak TTS-en.

Általában nézve, tapasztalat terén azt hiszem, én kezdtem el a legrégebben játszani még az első kiadással. aztán persze 2.0 alatt már vannak, akik több meccset toltak bele a rendszerbe, és többet játszanak mostanában online. A heti egy mérkőzést próbálom tartani, amit most el is visz ez a Konfliktus Liga, utána meg remélhetőleg a nemzetközi X-Wing Csapat Verseny.

Ez az “öregségem” azonban lehet, kicsit hátrány is, például elég gyakran kell komoly győzködés, hogy egy lista jó, ha egyszer nem látom magam ellen az asztalon, mire meggyőznek, hogy nem csak véletlenül szerepel valaki jól vele. Emellett nem is tartom magamat egy jó lista építőnek. Abban azonban elég jó vagyok, hogy keresek egy listát a netről, aztán azon kis változtatásokat végrehajtva saját szájízemre szabom.

Mindent egybevetve, reális eséllyel indulok szerintem, hogy a 24 játékosból a legjobb 4-be beférjek, és utána meg remélem, hogy a rutinommal jobban szerepelnék a kieséses rendszerben, hiszen nekem már volt szerencsém rengeteg haza és nemzetközi eseményen a kieséses rész első meccsét egyből elvesztenem és hamar búcsúznom.

Első mérkőzés: Faber Dani

Legelső ellenfelem egy kezdő játékos volt, akivel még nem volt szerencsém egymásra lövöldözni. Én mindig kicsit félek az új játékosoktól vagy új ellenfelektől versenyen, mert a régi motorosokat már ismerem, sejtem, kik azok, akik egy adott helyzetben megpróbálnak például megfordulni, és kik azok, akik inkább rövidet mennek. Aztán egy új játékos lehet, hogy egy “rossz” manővert választ az adott szituációra, ami pont hülyére veri az én lépésemet, persze csak “véletlenül”. Csak aztán gyanús, amikor ezt zsinórban háromszor megteszi egymás után. Egyszer Paul Heaver mondta egy podcastben, a komoly játékosok és a kezdők játéka is kívülről nézve ugyan olyan kaotikus tud lenni, amikor az emberek nem a legjobb lépéseiket lépik az adott szituációban, hogy meglepjék az ellenfelüket egy nem várt helyezkedéssel.

AXXX – Biophysical

Jake Farrell (34)

Thane Kyrell (47)
Servomotor S-Foils (0)

Luke Skywalker (61)
Servomotor S-Foils (0)

Wedge Antilles (54)
Servomotor S-Foils (0)

Total: 196
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Dani listája

Onyx Squadron Ace (73)

Onyx Squadron Ace (73)

Soontir Fel (54)

Total: 200

View in Yet Another Squad Builder 2.0:

A seregemet még 2 hónappal korábban leloptam a netről, a nemzetközi VASSAL Liga Coruscant, első osztály divíziójában ez a lista hülyére verte a mezőnyt, köztük két X-Wing világbajnokot is és a mi Liska Gerinket.

És nagyon nehéz megmondani, hogy pontosan miért. Egyszerűen csak… nem rossz. Luke aránylag szívós, Wedge aránylag veszélyes ászokra, aránylag magas initiative értékek, a 4 hajó aránylag sok, Jake aránylag tisztes akció ökonómiát szolgáltat és aránylag Thane is ott van a listában. Egy olyan összeállítás, aminek az igazi ereje csak az, hogy nincs igazi gyengesége. Tisztes esélye van minden lista ellen. Első nekifutásra nem változtattam rajta.

Dani is egy netes listát vett alapul, csak ő vette a fáradtságot és változtatott rajta. Bár, ellenem szerintem pont erősebb lett volna az alap, Juke-os Onyx Defenderes és Saber Sq interceptor verzió.

A meccsről képernyőképek nem készültek, de lényegében, ami történt, hogy egy tisztes joust keretében a seregeim a második körben összemérték az erőiket a Defenderekkel, Soontir szerencsére lemaradt a buliból egy hajszállal. Utána elindult egy forgolódó játék, ahol rákényszerűltem egyszer, hogy Thane-nel 4K helyett 3 Talonozzak, és következő körben ez mindekttőnk meglepetésére blokkolt egy Defender visszafordulást, ami nagyon-nagyon jól jött. Soontir akkor halt meg, amikor Wedge, Luke pedig akkor, amikor az egyik Defender.

Itt Dani érezte, hogy tempót kéne váltani valahogy a defenderrel, de nekem is ez volt az ötletem a körre, így az aszteroidák felé menekülő TIE Defender után fordult véletlenül Thane is, aki csak az esetlegesen visszaforduló Ony Osztag pilóta elől akart meglógni. Thane és Jake végül lehozták a mérkőzést.

Vége: Győzelem: 200-115

Dani egy szolid meccsen sokáig szorongatott, férfiasan felvállalta az egy-két hibáját, és a látszólagos nagyobb pontkülönbség csak annak szólt, hogy a maradék két hajómnak 1-1 seb kellett volna a lefeleződéshez.

Második mérkőzés: Nosfi

Az én seregem az Első mérkőzésen is bevetett AXXX összeállítás volt, míg Nosfi egy Ten Numb – Hera listát hozott.

Hera Syndulla (72)
Lone Wolf (5)
Ion Cannon Turret (5)
Saw Gerrera (9)
Magva Yarro (7)
Shield Upgrade (3)
Veteran Turret Gunner (7)
Ghost (0)

“Zeb” Orrelios (32)
Phantom (0)

Ten Numb (48)
Predator (2)
Fire-Control System (2)
Autoblasters (3)
Hull Upgrade (3)
Stabilized S-Foils (2)
Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

A jó öreg VCX-100-as nem egy gyakori madár, ez rogyásig volt pakolva, akárcsak Ten. Elsőre kicsit lebecsültem ezt az összeállítást, de Nosfi megnyerte vele fölényesen az első fordulót, így csak végig gondoltam, hogy azért, ha hagyom, ugyan-úgy négyszer lő, mint az én seregem. Így cél volt, hogy ne lőjjön négyszer az ellenséges Lázadó sereg.

Wedge Antilles | Star wars, Wedge antilles, Star wars nerd

Hera a pálya jobb oldalán zúgott végig, míg a többi hajóm a bal oldalon szaladt Ten Numbot megsemmisíteni. Wedge direkt kicsit bénán lett felhelyezve, hogy ne legyen egyértelmű, ő is Ten Numb-ra akar menni, de így végül egy körrel később ért oda az aszteroidák miatt a csete-patéba. Ellenben így Ten Numb is eléggé benézte, és elég gyanútlanul repült Luke és Thane felé, akiket hamar utolért maximális sebességen Jake.

A kezdeti lövésváltás után a Hull upgrade a B-Wingen nagyon megszívatott, így Ten Numb túl élt egy kört és sokat sebzett Wedge-be végül, és még a Zsivány vezérnek vissza is kellett fordulnia űrszeméten át a következő körben, hogy biztosan befejezze Ten-t. Közben csak körbeért a Ghost is a pályán és nekiállt írtani a jónépet. Thane kikezdte kicsit Herát, aztán azonban sokat sérült és egy Panicked Pilot kritikus miatt nem is lőtt többet a Ghostra, Wedge meg csak úgy szimplán nem tudott a dupla stressze és aszteroidák miatt halála előtt lőni a Ghostra. A Veteran turret gunner adta ion lövés és találat pedig Luke-ot vezette meg.

A Ghost pont fél életen elvonult, mert sokat stresszelte magát az űrszemeteken, de ott hagyta játszótársnak Zeb-et. Az attack shuttle lefelezése után pajzs nélküle T-65-ös és az egy pajzsos Jake taktikai visszavonulást végzett a bal alsó sarokba, ahonnan indultak. Nagyon mohón jött vissza a Ghost és Zeb is, mert kellett nekik pár pont. Az meg is lett, fele Luke szerencsésen meglett Nsofinak, ellenben pocsék taktika helyzetbe került, egy stresszes Ghostja volt, amivel aztán rengeteg aszterodián kellett volna ügyesen végig repülnie, és nem sikerült köztük üres helyet találni, valamint Zeb is közvetlenül aszteroida előtt állt Luke lefelezésekor, és nem ért át rajta a következő lépésekor.

Zeb meggyilkolását követően sikerült a Ghost oldalába érni és kapott egy elég nagy pofont, és már a VCX-nek nem fért volna be megfordulás a pálya széléig, így Nosfi nem gondolta úgy, hogy még egy-két körön keresztül lövetni szeretné a hajóját.

Vége: Győzelem: 200-132

Itt nem voltam kifejezetten elégedett a repülésemmel, azonban a meccs közepén a felismerés mentett meg, hogy ha most bemenekülök az egyik sarokba, akkor utánam kell jönnie a nehezebben manőverezhető hajókkal az ellenfelemnek. Részben hasonló volt az előző meccsen is Thane és Jake harca a Defender ellen, amikor a fel-alá forgolódás helyett az aszteroidák közé vittük át a bulit. Egyébként érdekes, hogy pont Jake volt az, aki egyik meccsen se vesztett nekem pontot. Mondjuk eléggé defenzíven repültem vele, nem toltam bele soha az ellenfelem képébe.

Harmadik mérkőzés: Szentandrássy Dani

Dani listája:

Nash Windrider (40)
Disciplined (1)

Sigma Squadron Ace (48)
Disciplined (1)

Sigma Squadron Ace (48)
Disciplined (1)

Sigma Squadron Ace (48)
Disciplined (1)
Fifth Brother (12)

Total: 200

View in Yet Another Squad Builder 2.0

Nash Windrider | X-Wing Miniatures: Second Edition Wiki | Fandom

A 4 Disciplined és Nash Windrider (lánykori nevén Fel’s Wrath) egyfajta életbiztosítás volt Dani seregépítésében, hogy ha az inkább magamra jellemző ászos listát hozok, akkor hiába ölöm meg magasabb initiative értéken a hajóit, még akkor is vissza tudnak lőni, mielőtt lekerülnek a pályáról.

Amivel nem állt messze a valóságtól, mert két lista között vacilláltam, egy ász lista, és a jó öreg K-szárnyúak. Dani sejtette, hogy most már nem merem az AXXX listát vinni a versenyre, és részben igaza volt. ELLENE tényleg nem mertem vinni azt a sereget, mert biztos voltam benne, talál olyan összeállítást, ami sokoldalú de azért jó a T-65-ösök ellen is.

És ez a serege szerintem jó lett volna a T-65-ösök ellen. Nincsen hátránya, hogy kisebb inin van, cserébe mozgékonyabbak és jön az extra evade akció a phantomoknak, valamint csak van ott is egy hajón Erő.

Így eléggé szerencsésnek éreztem magam, hogy a K-Wing-eket hoztam.

Vörös Ötös éves K-Wing extravaganzája:

Warden Squadron Pilot (38)
Skilled Bombardier (2)
Thermal Detonators (3)
Concussion Bombs (4)
Delayed Fuses (1)

Warden Squadron Pilot (38)
Skilled Bombardier (2)
Thermal Detonators (3)
Concussion Bombs (4)
Delayed Fuses (1)

Warden Squadron Pilot (38)
Skilled Bombardier (2)
Thermal Detonators (3)
Concussion Bombs (4)
Delayed Fuses (1)

Miranda Doni (40)
Skilled Bombardier (2)
Sabine Wren (3)
Thermal Detonators (3)
Concussion Bombs (4)
Delayed Fuses (1)

Total: 197

View in Yet Another Squad Builder 2.0

Régen a Proton bombás Warden-ek voltak Barrage Rockets-el a lista legerősebb verziója, aminek külföldön is volt egy kis népszerűsége. Azonban a Barrage mindenen erős volt, amire csak rá lehetett tenni, így maga a Wardenek, a Proton bomba és a Barrage is drágult 2019 nyarán. Azóta ez az álom kompozíció nem fér be, ellenben a bombák területén kijött a Thermal Detonators, a Concussion Bombs és a Delayed Fuses. Így akár pajzs alá sebző bombákat is hozhatunk, vagy egyszerre kettőt dobhatunk le. 5-7 körön át tudunk folyamatosan bombázni, minden egyes hajóval! Sőt, elvileg ledobhatunk 4×2 Thermal Detonatort Fuses-zal, majd pedig a következő körben még 4×2-t Fuse nélkül, és egyszerre robban fel 16 bombánk az aktivációs fázis végén!

Top 30 מלחמת הכוכבים GIFs | Find the best GIF on Gfycat

Emellett még Sabine bomba robbanásonként érintett hajónként ki tehet egyet a 4 token közül, amik a fejlesztés kártyáira kerülnek: ion, stressz, jam, traktor. Ezek közül az ion és a traktor a legerősebb kistalpas hajók ellen, ionnal az érhető el, hogy a következő körben menjen esetleg az ellenfél bombára vagy akadályra, míg a traktorral a gondosan megválasztott bomba robbanások okozta “lökéshullám” átteheti az egyik bomba hatótávjából egy vagy akár több másik bomba hatótávjába is ellenfél óvatlan kistalpas hajóját.

Az a K-Wing, amit az asztalon szoktam Mirandaként használni élő játék során, még régen

197 pontos seregem ugyan úgy ini 2 és 4-es hajókból állt, mint Danié. Azonban már többször kaptam ki a Phantomjaitól, hogy a sz@rt is kiblokkolták a hajóimból, míg a valóságban ez a tervem magukkal a K-Wingekkel is, beküldöm őket blokkolni, aztán az ellenfélnek szinte rá “kell” mennie a következő körben a hátrahagyott bombára.

A kék talpas K-Wing az Miranda.

Felhelyezés

A Felhelyezés nem volt kifejezetten izgalmas, Felpakoltam a pálya szélesebb oldalán, míg Dani direkt keresztbe, hogy én szenvedjek a közepes talpas hajókkal az akadályokon át.

Ha semmit se lövünk le egymástól, akkor az 8 kockám a 12 kockája ellen Final Salvo során. Illetve, még a legutolsó utolsó körben megpróbálhat beugrani egy jó lövéskörre, és messziről lefelezni egy K-szárnyút. Az én 2 kockás Turretjeimnek elég kevés esélyük van 3 sebet bevinni egy Phantomba Range 3-ban.

Az Első kör végén a hajóim igyekeztek alakzatba állni. Igazából alakzat lett belőle, de nem pont az, amit terveztem. 😀

Első kör vége

A második körben már igyekeztem kis távolságot lopni, óvatosan, mert itt még nem tudta, nem fordulnak-e be a Phantomok. Miranda levágja a kanyart a versenypálya külső ívén, így elbizonytalanítva a birodalmiakat, hogy mikor is érhet lőtávba az 1.0-ás kiadás leggyűlöltebb, pajzstöltő pilótája.

Pin on cleaver stuff
Vérnyúl, ha már Hústvét

Második kör vége

Ezután tovább folytatódott a helyezkedés, azonban ahogy loptam a távot a szintén nem lassú PHantomokra, azok úgy döntöttek, hogy itt az idő, fel kell készülniük a K-Wing-ek fogadására. Így a csapat nagyja a megfordulás mellett döntött.

Az utolsó kör, amikor még nem dörögtek az ágyúk

Itt Dani csinált egy elég nagy taktikai hibát, és valamiért elfelejtett kék manővert beállítani a stresszes Phantomjainak. Így Nash azért Barellezett, hogy megállítsa a Phantomokat. Azonban én is bakiztam, és bár féltem tőle, hogy bekövetkezik, de a piros K-Wing átfutott az aszteroidán és megblokkolta a kék Mirandát. 1-1 pajzsot vesztettek, míg a Zöld Phantom is sérült egyet a válasz tűztől.

Első lövéskör vége

Ezután volt pár problémám. A Piros K-Wing be akart szaladni blokkolni, a sárga követte, de valami furcsa fintor miatt Nash meg se tudott mozdulni és így a Phantomok se. A harmadik phantom cselezni akart, ő Mirandára futott rá.

A halott piros K-Wingért cserébe a Zöld K-Wing lefelezte az interceptort.

A Piros K-Wing pont Nash előtt volt, egyszerre lőhette az összes birodalmi hajó.

Szó szerint a kulcsszerep a piros K-Wingé lett a helyezkedés után, hogy ő volt elő, belső íven, így halála érzékenyen érintett. Az ő esetleges Concussion bombáját igen nehezen kerülte volna el a legtöbb Phantom.

Így egy kicsit nehezebb volt, de a következő körben a piros éz zöld Phantomra rárobbant az egy-egy Concussion. A piros phantom, Fifth Bro-val a fedélzeten agresszívan érkezett, hogy Mirandát nagyon bántsa, de a Sabine adta traktor a kőre tette, hogy nyugtom legyen tőle picit. Egy másik bomba hatására pedig le tudtam Jamelni a zöld Phantomot, és így az én Zöld Interceptorom levetet a maradék pajzsát, a bomba pajzs alatti sebével pedig meg is volt a fél pont.

Innentől már a kulcsszerep azé volt, hogy a Phantomok bombát kapjanak az arcukba, ha lőni akarnak, így kvázi vagy nem hagyom, hogy lőjjenek, vagy pedig haladnak a Concussion-ök miatt a megsemmisülés felé.

Ahogy elkezdtem Concussion-özni, onnantól kezdve fixen azokat dobtam le. Nem hivatalosan beharangoztak egy készülő FAQ-ot a bírói csoportban március elején, hogy a “must, if able” típusú képességeket nem lehet megelőzni azzal, hogy ugyan abban az időablakban egy másik hatást választok, hogy utána már ne legyek “képes” arra, hogy a kötelező hatást is végrehajtsam. Azaz nem dobhatok le másik bombát, azért, hogy utána ne tudjak már Concussion-t ledobni.

Sikerült a piros, Fifth brother-t hordozó Phantomra egy bombát dobni és ionizálni, egy hullon hagyva full pajzson. Nash belehalt a sárga K-Wing lövésébe, cserébe jól emgsebezte a Zöld K-Winget, de az még fél élet fölött volt.

Pár ponttal, de átvettem a vezetést.

A kulcskör, amikor átvettem a vezetést, nehéz pozícióban hagyva a Phantomokat

Mindenki elekzdett nálam össze-vissza bombát dobálni, így a piros biztosan meghalt, és a többiek is javában sérülni kezdtek, 1-1 hullon maradt a Zöld és Sárga Phantom.

Még sikerült Daninak lefeleznie és majdnem meg is ölnie a Zöld K-Wignet, de Miranda fél élet felett elhúzott, a Sárga meg még sértetlen volt.

Utolsó előtti kör

A zöld K-Szárnyú még ledobott pár Thermalt, ahogy kifogyott a a Concussionökből, és a Skilled Bobmardier 2-3 template-tel lehetővé tette, hogy ez összefüggő csíkban mindent megsemmisítsen maga mögött, amibe beleesett az egyik Phantom. Így egy fél életes TIE maradt fent 2,5 hajó ellenében.

Vége: Győzelem: 176-72

Dani egy hatalmasat hibázott a visszaforduló phantomok nem stresszesen hagyásával, így nem tudta annyira kihasználni, hogy az én rárepülésem is kicsit kapkodósabb volt a kelleténél. Számomra meglepően ekdvező helyen került sor végül az összecsapás nagyjára, Dani decloakjait nehezítette a pálya széle vagy egy akadály vagy egy másik hajó minden esetben.

Aránylag szerencsém volt, hiszen a Concussion bombok annál erősebbek, minél kevesebb hull pointja van az ellenfélnek. Lenne jó pár összeállítás, ami ellen nem biztos, hogy sokat ért volna 1-1 hull, ha cserébe körönként egy K-winget le tud lőni az ellenfél.

3 győzelem egy remek kezdet, aránylag tisztes MoV (lehetséges, hogy szerepet fog játszani az első 4 szerepében). 6-2-vel már talán be lehet kerülni, így mondhatom azt, a fele meg is van. Vagy hogy a maradék meccseken amellett, hogy mindent megteszek a győzelemért, egy jó MoV-os 3-2 is elég lehet. Persze egy 7-1 vagy egy 8-0 az igazán tuti! Na, az ebben a mezőnyben minden lesz, csak nem egyszerű.

Remélem, tetszett a beszámoló.

Vörös Ötös, készenlétben

“Konfliktus TTS Liga – BattleReport 1” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük