Defenders of Győr – BattleReport

A cikk megírása és közzététele óta volt egy pontváltozás, ami érintett több sereget is. A cikkben a seregek a 2020 januárjában életbe lépett pontokkal szerepelnek. Sokat ült a postaládámban ez a cikk – Ricsi

Győr 

2019.12.19.

Simplified Pick Your Poison 4 kör 14 játékos – beszámoló Takács Istvántól

A formátum érdekessége, hogy két sereged van – bennük azonos típusú és azonos számú hajókkal, de különböző pilótákkal. Ugyanazon generic fejlesztés és configuration mindkét listában szerepelhet, ugyanaz a limited fejlesztés azonban nem lehet mindkét helyen. 

Megjegyzem, hogy – félreértve egy kicsit a nevezési módot – én a pilóták mellett az upgrade kártyákra is igaznak véltem a „csak egy listában lehet” szabályt, ezért nálam a két csapatban nem volt azonos lap (nem rossz ötlet ez sem egyébként versenyformátumnak 🙂  ).

Az alábbi két listát vittem:

Rexler Brath (81)
Lone Wolf (5)
Heavy Laser Cannon (5)

Omicron Group Pilot (43)
Emperor Palpatine (11)

Grand Inquisitor (52)


Total: 197

View in Yet Another Squad Builder 2.0

Lista 2:

Colonel Vessery (84)
Trick Shot (4)
Collision Detector (6)
Tractor Beam (3)

Colonel Jendon (48)
Director Krennic (4)

Seventh Sister (43)
Sense (5)
Fire-Control System (2)

Total: 199


View in Yet Another Squad Builder 2.0

Első forduló – Remport Gábor

A lázadók legerősebb hajói közül választhattam –  U/A/Y wing hajók vártak rám.

Mivel Wedge ellen nem szerettem volna játszani olyan listával, ami kiemelten épít a zöld kockákra és azok módosításaira, így inkább a „bite the bullete” csapatot választottam, ami a Dutch – Garven – Proton Topredo felállás jelentette. Higgyétek el, őszintén igyekeztem, de már most mondom, hogy a két töltetet így sem sikerült elkerülnöm.

Garven Dreis (47)
Proton Torpedoes (13)
Servomotor S-Foils (0)

“Dutch” Vander (40)
Ion Cannon Turret (5)
Veteran Turret Gunner (10)

Blue Squadron Scout (43)
Leia Organa (7)
Pivot Wing (0)

Arvel Crynyd (34)
Predator (2)



Total: 201


View in Yet Another Squad Builder 2.0

Az Omicron pilótával szemben került fel a lázadó strike team – reméltem nem úgy végzi az Emperort szállító shuttle, mint a Mandalorian sorozat csempész bázisa.

Még korán reggel volt, ezért az ügyetlen felhelyezést követően egy piros hármas bank-kel kellett kezdenem annak érdekében, hogy elkerüljem a nagytalpas hajó gyors végzetét. Az volt a stratégiám, hogy megosztom az ellenfél tűzerejét, de mivel a Lamdba nyíl egyenes a Defender felé száguldott, ezért Inqy-nek kellett a jobb szárnyat tartani.

Nagy szerencsémre ebben a körben nem határoztam el 100 %-ban a nagy bekerítő hadművelet kivitelezését, ezért a támogató hajó felé orsóztam. Végül ez a momentum a meccs szempontjából döntőnek bizonyult.

Azt hiszem, ami a legfontosabb üzenet volt számomra Oli videóiból, hogy a legjobb tervnél is jobb a rugalmas terv – azaz az ászok legnagyobb erőssége minél több repülési útirány a lehető legtovább történő nyitvatartása.

Hadd puffogtassak el gyorsan még egy másik x-winges közhelyet: “A koordináció a legerősebb akció!” Az inkvizítor a kör elején egy kicsit R3-t kívül volt a rebel blocknak, de még épp koordinálási range-ben maradt és boost focus után boldogan repült szembe 3-as előrével az ellenfél hajóival.

A távolság tartása esetén elfele barrelrollal a hátsó hajók nem érték volna el, illetve Dutch-se tudta volna kitenni a lockokat, ha a lázadók kedvenc egy előréjüket lépik. Ellenfelem 3-as lépést választott – de így a több mint R2 távolságot előre haladó prototype szinte az összes hajó tűzéven átkerült (igaz ez nagyon kevesen múlt). Viszont még ütközés esetében is legalább fókusszal várta volna a lövéseket.

A reggel első álmos lépése után Inqy megcsinál egy hosszú passzt, és a red zone-ba viszi a csapatot.
Ha már hosszan leírtam, akkor előtte – utána kép is jár.

A lista mindkét hajója nagyon szívesen fogadja a segítséget a Lambdától, mert az összes fontosabb akcióval rendelkeznek, az akciók összhatása pedig kedvező esetben még egymásra is rakódik – ezért inkább a Defendert szoktam koordinálni, bár a v1-es pedig repozícióból tud linked focus-t kérni (ami szinte ingyen van a sok zöld miatt).

Rexler két 5 előre & boost után lőtávba került a lázadok hátsó Y-wingéhez képest, és egy dupla stresszes kritet fordított fel neki – gondoskodva róla, hogy Dutch ne használja többé a képességét – TD.

Gábor nem adta fel, és a következő meccseken is jól játszott.

Ezután közel harc kezdődött, amibe nem kellett volna belemennem. Leia erősségét nem szabad alábecsülni ilyen szituációkban – a v1-es a korábban megúszott Proton torpedot sajnos bekapta, pajzsát elvesztve pedig egy életre sérült az U-wingtől. Persze ilyenkor az ászok is sebeznek, de hosszú távon az a jobb megoldás, ha a legminimálisabb a sérülés, még ha a “nettó sebzés” eredménye kisebb is.

Igaz az ember könnyedén marad a csatában, ha fehér a visszafordulója. A defender maradt a végére – lelőve a lázadó hajók nagy részét, de elvesztve az inkvizitort és a Lamdba felét a második torpedótól. Win 156/106

Gábor nagyon jól játszott – az első összecsapásban a pozíció miatt nem volt szerencséje és az ott nyert előnyömet sikerült megtartanom, annak ellenére is, hogy többször rossz stratégiai döntést hoztam. Ki kell emelnem, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel jól gazdálkodott, sikerült kilőnie mindkét torpedót, ami Ini4-en szép eredmény. És a kezdeti hátrányba kerülés sem tántorította el a további jó játéktól.

Ez egy érdekes pont: vannak olyan szituációk amikor egy kedvezőtlen döntés vagy esemény hatására hátrányba kerül a csapatod. Ilyenkor érdemes továbbra is – illetve még jobban – koncentrálni, és az “elsüllyedt hajókat” figyelmen kívül hagyni, mert jellemzően egy hibából még vissza lehet jönni. Ám ha ilyen esetben “kiengedsz”, további hibákat követsz el akkor onnan már nagyon nehéz.

második forduló – Rafy

Újra pick your posionnal kerültük össze. Szerencsére most nem a Söpredék hajóit hozta, hanem az 1.0 nullás régi „szellemét” hátra hagyó 4 kockás Ghost-ot.

Na a helyzet ugye az, hogy van egy ini 5-ös és egy ini 4-es  listám. Azt biztosan tudtam, hogy 5-ös szabadon kószáló és duplán lövő 9 piros kockás támadást osztogató hajót pont annyira szeretnék magam ellen látni, mint Csubakka után menni a mosdóba –  főleg úgy, hogy utánam lépve a Twi’lek pilótahölgy oda tekergeti a tárcsát, ahova nem szégyelli. Szóval így maradt a Skywalker testvérpár az Ionizálós Lothar Rebelben és a T-65-ösben – valamint egy koordináló U-wing, mert az mindig jó.

Lothal Rebel (67)
Ion Cannon Turret (5)
Leia Organa (7)
Shield Upgrade (3)
Veteran Turret Gunner (10)

Luke Skywalker (62)
R2 Astromech (7)
Servomotor S-Foils (0)

Blue Squadron Scout (43)
Pivot Wing (0)



Total: 204


View in Yet Another Squad Builder 2.0

-Trükkös listát hoztál?- Jóhogy!

Rafy Vessery-t választotta – hátha vagyok olyan balga és Heragatorozom magam.

Nem – de helyette én is a fogalmazzunk úgy, hogy a “más repülési tervet igénylő” listámmal repülhettem. Amivel már játszottam ugyan egy-kétszer és egy dolgot már a legelején megtanultam: Ez a Vessery sajnos nem az 1.0-ás verzió. Annak ellenére, hogy képessége ugyanaz maradt, nagyon fájó, hogy végjátékban semmit sem ér.

Ezért azt már tudtam, hogy bár lehet 96 pont is a hajó értéke – mégis ő fog bemenni elsőnek a csatába.

Ezt nem titkolva a Optimized Protokolt a Sis-re tettem – ami maximum arra jó, hogy hasonló mértékben zavarja mindkét játékost a használatának a bemutatásával, valós eredményt Krennickel a hétvége során nem értem el.

Az elején mindketten a saját trükkjeinkkel voltunk elfoglalva – a lázadók a bal sarokban játszották a Leiás ügyeskedésüket, én a meg az ellentétesben a targetlockosat. Mivel három hajó ellen voltam, azt el tudtam érni, hogy a Defender bármelyik hajót lockal erősítve támadjon az első körben. Sensornak a collision detektort választottam, ami olyan ennek a listának, mint Brady a Patriotsnak (MVP) – ja meg TrickShot, amit ebben a játékban nem használtam (szóval ő Belichick mester stylistja).

A két csapat a fenti nagyfokú ravaszságok után egyszerűen szemberepült egymással, ami a Ghost jelenléte miatt nem épp a legjobb recept volt számomra. Főleg úgy, hogy Luke szépen hátul maradt.

A fene se akarta lőni a regenes buckapatkányvadászt, szóval akkor legalább ő se lőjön.

A Lamba egy dupla támadást két pajzs árán megúszott, megakadályozva a Ghost visszafordulóit a következő körben. Vessery pedig a Ghost mögé kerülve a pajzsait szedte le, kivédve Luke hátulról jövő támadását. A következő kört viszont elszámítottam. Tudtam, hogy nem fordulhat vissza a Ghost, így viszont kitűnően tudja blokkolni a Defendert. Ezért olyan manővert állítottam be, amellyel elkerülhettem a blokkot.

Viszont Rafy túl járt az eszemen, a Lothar Rebel biztonságos kanyara után a Lamdba került olyan pozícióban, hogy még koordinálással sem tudta megakadályozni, hogy a Defender neki ne csapódjon. 

Aki – a birodalmi betétlapok kitöltése után – token nélkül, három blank zöld kockával azonmód elveszítette a pajzsait, és csak ezredesi szerencse segítette abba, hogy elkerülje az ionizációt. 48 pont mínusz – ennyire azért nem akartam gyorsan adni a szupervadászt. Az ütközést követően a 4K pont egy kőre érkezett volna – amiről tudtam, hogy hála a Sensornak járható út lehet.

Talán a formátum miatt viszont a játélkosok nem minden lapot tartanak a fejükben. Igaz ez a saját listára is és az ellenfelére is. Nekem is sikerült úgy választanom, hogy mindig Leia ellen játszottam – pedig talán érdemesebb lett volna elkerülni. Hagyományos PYP esetén “kész” listákból választhatsz jellemzően, is nincsenek ilyen “one trick pony” lapok.

Na a Collision Detectoron két charge van (amire Rafy bevallása szerint ekkor nem gondolt) és egyet elköltve ignorálod az egész körben azt az akadályt, amin épp átmentél. Mivel így akciózhattam is, ezért sikerült a hiányzó négy találatot az U-wing-be bevinni, melyet korábban a Hetedik Nővér minden erejét beleadva lőtt.

Ezt követően a visszaérkező Ghostra koncentráltam, kihasználva a Sense-t és számbeli főlényemet.

Egy kicsit túl is toltam a biciklit, mivel miután szépen blokkoltam Luke-ot, úgy döntöttem, hogy inkább traktorozom a Ghost-ot mintsem értelmesen sebezzem. Ennek az lett a vége, hogy sikerült is az agilitijét biztos nullán tartani, viszont a kiszemelt követ két-három milliméter híján nem érte el – így boldogon visszalövöldözött, egy életre sebezve a Defendert.

A következő körben viszont Rafy rontott, rosszul mérte fel a Ghost röppályáját – amely nem fért be a v1-es elé, fennakadva a korábban neki szánt kövön. Most már nem kockáztattam és a Defender alaposan megsorozta a védtelen hajót. Két kör volt szükséges hozzá, hogy leessen, mely végen a pálya legdrágább hajója is leesett. Lukenak viszont nem maradt több ideje további pontokat vadászni, így nehezen és sok hibával játszam, de nyertem. Win 133/96

harmadik forduló Erdődi Zoltán

2 győzelmet és egy gyrost követően egy birodalmi listával kerültem össze. Zoli elmondása szerint meglepődött eddigi jó szereplésén, mert az utóbbi hónapban csak egy-két alkalommal játszott, és a Reaper is új volt még számára.

A két x1-es advanced fightert egy kisebb és egy nagyobb aileronos-os hajó követett. Ellenfelem két listája közül a kevésbé mozgékony Maarek Stele-t választottam utánam lépőnek, mint az übermozgékény Duchesst. Bár Pure Sabacc képességét a Ini azonosság alapján nem tudtam elkerülni, de inkább ő, mint Vermeil a másik listából. Meg volt benne Ciane Ree és kíváncsi voltam, hogy sikerült vele jó eredményt elérni – mint később kiderült sehogy, előzőleg ugyanis mindenki a másik listát választotta Vaderrel.

A Reaper első repulőnapjai.

Captain Feroph (47)
Ciena Ree (6)
Shield Upgrade (4)

“Pure Sabacc” (44)
Elusive (3)

Maarek Stele (45)
Fire-Control System (2)
Cluster Missiles (5)

Zertik Strom (41)



Total: 197


View in Yet Another Squad Builder 2.0

Nálam újra Vesseryre került a sor, és nem kívántam változtatni az ütközetbe viteli – fent már kifejtett – idősorrenden.

Átadtam a kezdeményezést, de az 5-ös Advenced, még mindig utánam lépett – azonban így legalább a striker tűzívét talán el tudom kerülni.

A Lamdba – miután segített a bemérések szétszórásában az ellenfél hajóin – az ellentétes pálya széle felé vette az utat. A balról rajban érkezőt Tie-okat Sevens Sister alulról támadta, a Tie/d pedig mondjuk úgy szemből. Itt viszont shenangenshez folyamodtam: a koordinációval fókuszáló defender a sensora igénybevétel az előtte álló kőre boostolt, előkészítve így egy trükkös lövést.

Colonel Vessery’s trap card (Trick shot sensor: 5 dice double mod)

Zoli bánatára a hajója pont belesétált ebbe a csapdába. A korábban v1-es által lockolt Maarek Stele pedig tetézve a bajt a bajtársába ütközött és védtelenül várta a két kellemetlennek ígérkező lövést. És lőn – bár Sis-t nem tudta sebezni Maareket, a defender 5 találatos lövéséből mind bement – lelőve így az ellenfelem legértékesebb és legfontosabb hajóját.

Zoli pechszériája tovább folytatódott: Feroph egy aszteroidára repült, Sabacc pedig úgy fordult vissza, hogy Sis 1 hard barrel roll után plátói módon (azaz viszonozatlanul) tudta támadni. Ezen események után olyan mértékű előnyre tettem szert, amit követően Zolinak már nem volt esélye egyik hajómat sem pontot érő módon sebeznie. Win 200/0

Remélem ez a meccs (és a következő: “ismerkedés Chertekkel és a CIS droidokkal”) nem vette el a kedvét az ailerons-os hajóktól, mert szerintem mindkettő nagyon jó része tud lenni egy ütőképes és élvezetesen manőverezhető birodalmi repülős zászlóaljnak.

negyedik forduló Szentandrássy Dániel

Daninak felesleges vidéki versenyekre járnia – aznap én voltam a harmadik pesti ellenfele (bár én fennen hangoztattam, hogy most helybéli játékosnak számítok, mert a hétvégét a Szigetközben töltöttem). Három győzelmesként most nem maradt meg a lehetőségünk, hogy ne fővárosi ellenfélre cseréljünk.

Ezt a meccset a videós asztalnál játszottuk – bár nem tudom, hogy hol van a kazi. 

Dani a jedikkel, háttérben a park, melynek sarki sárga épületében együtt koptattuk Zolival az iskolapadokat.

Regenesen jediket hozott, volt lehetősége a neves pilóták közül két listányit is választani (khmm FFG-Disney maffia). Szinte mindegyik pilóta erős (értsd alatta: velük van a Force). Annyi szerencsém volt, hogy mindkét listám kevesebb volt pontban, ezért kicsit jobban tudtam választani.

Az egyik listát Obi-Van vezette, a másikat Ani – az Aniset választottam, mert itt két Ini-4es kísérte a 7B hajót – elkerülve ezáltal az Ini5 csapatot. A legerősebb Jedivel meg valahogy majd megpróbálok megküzdeni, mégse olyan költséghatékony, mint tanító mestere. A Jediknek a regen nagy fegyverük, de még erősebb a dupla repozíció – ezért is döntöttem a kisebb Ini-jű hajók mellett. Dani Rexlert választotta ellenfélnek, bevallása szerint azért – mert a Vesserys lista a dupla módjaival jobban sebzi a Jediket, de biztos közrejátszott, hogy ő is tudja, milyen előnyt tud adni egy Sense Sister (Anakinen is ez az erőképesség volt). Érdemes az is figyelembe venni, hogy az utolsó meccsre már elfárad az ember és a trükk elfelejtése végzetes lehet (addigra már híre ment a játékosok közt a one-shoot-Maareknek… így születnek a legendák).

Én örültem neki, hogy az egyszerűbb listámmal játszhattam, mert most alapvetően nem volt szükségem arra, hogy a legdrágább hajómat küldje elsőként a csatába. Így mindketten 2-2 repülhettünk a listáinkkal.

Az egyszerűbb listámmal ennek megfelelően újra elrontottam a felpakolást: Az Omicron még jó helyre került, viszont a Lone Wolfos Defender szorosan az Inqivel állt fel – de legalább jó messze az esetleg valamit segíteni tudó támogató hajótól.

Szerencsére ezt Dani nem használt ki, így a lassan szemből közeledő Jedik előtt tudta csinálni egy 3 éles boost-ot, a v1-t a sarokban hagyva. A következő körben a nagyon igyekvő Lambda tudott egy fókusszal segíteni a Defendernek, aki a még mindig lassan közeledő hajókat R3-ban tudta lőni. Bár az egyik Jedire lockot kértem, nem hagyhattam ki Anakin megtámadását – két hajó lőtte, le is vettük egy pajzsát, amit egy-két körön belül vígan visszapakolt.

A következő lépések viszont kulcs fontosságúak voltak. A nap végére Danin már érződött a fáradtság (fiatalság bolondság) és a folyamatos lista cserélgetés hatása is. Jól tette, hogy a Sense képességgel felderítette a Defender 4k megfordulóját. Ám amikor ennek a blokknak a kivitelezését a két CLT Jedivel végezte, akkor rossz sorrendben fedte fel a tárcsákát, és bár lehetősége volt irányt változtatni, a boostal megkoordinált Rexler útját már nem tudta akadályozni.

Így a vérszomjas Defender a Jedik mögé került és az előző kör lockját kihasználva egy életre sebezte Saeseet. Megjegyzem, hogy most az én kockáimat használtuk, amelyik nagyon gyengék a zöld oldalon – ez sajnos Danit a meccs során többször is sújtotta.

Anakin az inkvizitort lőtte, aki most még állta a sarat (vagy stílusosabban a homokot). Az egy életes Jedi csak egyenesen haladhatott, de a Lambda útvonala is jelentősen korlátozott volt. (A listához nagy köveket hoztam, ami a collision detektoros B listát is és a mozgékonyabb A listát is nagyban segítette – azonban az ügyetlenül mozgó nagy talpas hajó vért izzadt egy meggondolatlan lépést követően.) Most újra a stresszes 3 bank-et kellett választanom, ha nem akartam meteoriton végezni a mozgást, így viszont a pálya széle került nagyon közel.

De most szerencsém volt, talán Dani a másik piros manőveremre (kocka) számítva nem mert 5 előrét lépni a kisebb Jedikkel, így azok nekiütköztek a Palp Shuttle-nek. A defender meg a Jediknek, az inkvizitor target lockot kért – Anakin ezt R1-n viszonozta. Hiába a dobókocka számának csökkentése a v1-es elveszítette a pajzsait. Cserébe viszont az eddig sértetlen Lumi esett le a két R1 lövés hatására.

A Lambda a koordinálást követő 3 bank-kel a szép festésű hajót hozta nehéz helyzetbe

Ezt követően már újra nagy előnyben voltam és csak arra figyelnem, hogy ne kövessek el különösen nagy hibát. A Lambda a fenti blokk hatása miatt tudott zölden ütközni, még biztosabban elkerülve így a pályán kívüli élet nyugalmát.

Rexler utolérte az 1 életes Seasee-t, az Inqvizitor a shuttle segítségével pedig kétszeres sebességgel pakolta magára a zöld tokeneket. Így Anakin egyedül harcolt a túlerővel szemben, de legnagyobb vesztét mégis az eredménytelen zöld kockák okozták. Win 200/26

Köszönjük a szervezőknek a kitűnő lebonyolítását a versenynek és a finom kávékat, mely sok pilóta éberségét fokozta. Jó lenne Győrben is 5 fordulós játékot csinálni, szerintem a jelentkezők számában nem lenne hiány, sok jó környékbeli játékossal találkoztam a hétvége során. 

Az oklevelek mellé vásárlási kuponokat kaptak az érmesek. Nyereményemet a klubban be tudom váltani – fenyegetésként mondom, lehet hogy beruházok egy Lambdára, mert ilyen hajóm még nincs (bár ha ennyit ütközök vele játék közben, a gazdája még megveteti velem) és a meccsek során megmutatta, hogy a birodalom régi lomha igáslova értékes támogatásával hasznos tagja lehet bármilyen repülő rajnak. 

Bár Győr történelmileg kevés magyar vonatkozásban sikeres csata otthona, de 2019-ben az Arrabonai X-Wing játékok során a Defenderek kétszer is sikeresen védték a dobogó legfelső fokát.  

Köszi István az élvezetes beszámolót!

Vörös Ötös, készenlétben!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük